دانستنی های تغذیه قبل از بارداری

Untitled-1قبل از بارداری ، علاوه بر ویتامین ها به چه مواد مغذی نیاز دارم

ابتدا باید توجه بیشتری به آنچه که می خورید داشته باشد زیرا وضعیت تغذیه شما می تواند هورمون ها و توانایی شما برای باردار شدن را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از زنان تلاش می کنند تا با داشتن یک برنامه غذایی مناسب تناسب اندام خود را حفظ نموده و همیشه در وضعیت ایدال باقی بمانند.

برای داشتن یک رژیم غذایی درست موارد زیر را رعایت کنید.

  • در انتخاب مواد اولیه دقت کنید و از سلامت و تازگی آنها بخصوص میوه و سبزیجات مطمئن شوید.
  • روزانه پنج وعده غلات و نشاسته و بخصوص سه وعده غلات کامل ( غلات سبوس دار مثل گندم جو ذرت و برنج قهوه ای ) مصرف کنید.
  • دو فنجان میوه و دو و نیم فنجان سبزیجات (  این رژیم شامل انواع سبزیجات با رنگ سبز تیره ، سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و همین طور پرتقال و میوه های سرشار از ویتامین C و همچنین حبوبات  می باشد )
  • ۱۴۰ تا ۱۷۰ گرم انواع پروتئین بدون چربی ( ماهی ، مرغ، گوشت، تخم مرغ و حبوبات  برای ماهی می توانید تا ۳۵۰ گرم نیز مصرف کنید.)
  • سه وعده لبنیات یا غذاهای سرشار از کلسیم ( شیر پنیر و ماست )
  • ۶ قاشق چای خوری از چربی های گیاهی از منابع سالم گیاهی مانند کانولا، زیتون، بذرکتان و یا روغن مهره. آوکادو و زیتون از منابع دیگری هستند که توصیه می    شوند. ( سعی کنید برای جلوگیری از مصرف چربی های بد ( چربی ترانس بالا ) از مصرف غذاهای سرخ شده تا حد امکان دوری  کنید.)

در اینجا مثالی از چگونگی ترکیب این غذاها را در یک منوی روزانه می توانید ببینید.

صبحانه

  • کشمش ، غلات سبوس دار و شیر تازه
  • نان تست و مربا

میان وعده

  • برشی  از سیب

ناهار

  • سالاد اسفناج با تمشک خشک شده و پنیر رنده شده و سس سرکه
  • ساندویچ مرغ کبابی  یا برگر کیاهی با قارچ، کاهو و گوجه فرنگی
  • یک فنجان سبزیجات تازی

ساعتی قبل از شام

  • نصف فنجان آب پرتقال تازه . می توانید یخ خرد شده و نعنای تازه و آب پرتقال را میکس کنید و یک فنجان یخ در بهشت داشته باشید.
  • پسته ، یک تکه فلفل دلمه ، هویج ، بادام هندی و ماست موسیر

شام

  • ماهی آب پز
  • مارچوبه بخارپز با لیمو
  • ذرت با مارگارین نرم و روغن کانولا
  • سیب زمینی فر بو داده با روغن زیتون
  • انبه تازه
  • شیر

قبل از خواب

  • شیر گرم و فندق و کمی طعم دهنده

Spliter-3

 

اطلاعات بیشتر درباره تغذیه  ( بزودی )

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*