تغذیه در فصل امتحانات

تغذیه در فصل امتحانات
بسیاری از دانش آموزان روزهای پیش از امتحان را تاحد امکان به مطالعه می پردازند و تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می شود ، در صورتی که با تغذیه ی صحیح یم توان بازده فکری را افزایش می دهد . به کارگیری نکات و توصیه های زیر توان شما را برای یاد گیری بهتر و موفقیت در امتحانات افزایش می دهد .
در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید ، در عین حال از مصرف زیاد شیرینی و تنقلات خودداری کنید . این خوراکی ها ممکن است در نگاه اول انرژی زا به نظر برسد اما باید توجه داشت که این قابلیت در انها بسیار کم است و پس از مدتی احساس خستگی بیشتری به شما خواهد داد .
بررسی دانشمندان نشان می دهد که غذاهای نشاسته ای مانند ماکارانی ، برنج و نان به دلیل تاثیر بر کیفیت خواب در شب امتحان مفید است .
در صبح روز امتحان نیز بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز ، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ ،نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود .
کارشناسان تغذیه به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی توانند صبحانه ی مفصل بخورند توصیه می کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند .
بعضی از دانش آموزان به دلیل اضطراب زیاد امتحانات خود را خراب می کنند ف بناب راین بهرت است برای مقابله با این اضطراب از غذاهای مناسب اشتفاده کنند . بعضی از سبزی ها از قبیل ریحان ،نعنا ،کاهو و سیب در کاهش اضطراب بسیار مفید است .
خودن نان و پنیر و گردو یا تخم مرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان می تواند کمک کند تا در طول امتحان آرام باشید . همچنین خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است .
خوردن جگر ، گوشت و کاهی کمک زیادی به کاهش اضطراب می کند زیرا کم خونی نیز یکی از دلایل کاهش یاد گیری و تمرکز است .
خوردن آجیل مغز دار از قبیل بادام ،کشمش ،فندق ،گردو و نخود چی که سرشار از منزیم بوده و کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است .
از خوردن زیاد شیرینی ها ، چیپس،نمک ،تخمه ،غذاهای چرب و انواع نوشیدنی های گاز دار در شب امتحان خودداری کنید زیرا اینها نیم گذارند در شب امتحان خواب راحتی داشته باشید .
در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش ، دوغ ترش بپرهیزید ولی خوردن روزانه ی شیر و ماست شیرین را فراموش نکنید .
مصرف روزانه یک لیوان شیر برای ایجاد آرامش در طول دوران امادگی برای امتحان موثر است .
در طوب روز آب کافی بیاشامید .اشامیدن آب و نوشیدنی ها در وسط غذا سبب اختلال در هضم و ایجاد نفخ می شود .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*