یوگا در بارداری

انجام یوگا ایمن در بارداری
یوگا می تواند روشی فوق العاده و آرام بخشی برای ورزش در دوران بارداری باشد ،ولی فقط در صورتی که با احتیاط ورزش کنید . هنگامی که در دوران بارداری به یوگا میپردازید ،از توصیه های زیر پیروی کنید :

اگر یوگا را تازه شروع کرده اید ،برای آنکه خود را به تدریج به برنامه ورزشی جدید عادت دهید ،از کلاس مبتدی شروع کنید .

در مورد وضعیت هایی که کشش زیادی به عضلات می دهد ،مراقب باشید . به خاطر سطح بالای پروژسترون و ریلاکس (هورمونهایی که در دوران بارداری به وجود می آید )،می توانید به راحتی عضلات و رباط های خود را بیش از حد بکشید .

هنگام خم شدن به جلو ،سعی کنید ،از روی لگن خاصره خم شوید ،نه از کمر . همچنین ،سعی کنید سینه ی خود را بند کنید تا از فشار زیاد بر روی شکم خودداری کنید .

پس از نیمه ی سوم ماهه ی دوم ،سعی کنید از انجام حالت هایی که به مدت طولانی نیاز به دراز کشیدن به پشت دارد ،خودداری کنید ،زیرا فشار ناشی از رحم باردار موجب کاهش برگشت خون ،هم به قلب شما و هم به قلب جنین می شود .

به عنوان یک قانون کلی برای هر ورزشی ،در صورت احساس هرگونه درد یا ناراحتی ،آن را متوقف کرده و استراحت کنید .

برگرفته از کتاب بارداری به زبان آدمیزاد .نوشته ی دکتر جوآن استون ،کیت ادلمن ،مری دوئن والد .ترجمه ی نیالا نصیر اوغلی .انتشارات هیرمند .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*