توصیه هایی برای متوقف کردن حالت تهوع در بارداری

متاسفانه نمیتوانیم بگوییم که چگونه می توانید حالت تهوع خود را بطور کامل از بین ببرید .ولی می توانید کارهایی انجام دهید که آن را بهتر کنید .
۱٫کم کم به دفعات مکرر غذا بخورید تا معده ی شما خالی نباشد .
۲٫زیاد در مورد رعایت رژیم غذایی متعادل نگران نباشید ،فقط هر چیزی که در این مدت زمان نسبتا کوتاه تمایل پیدا می کنید ،بخورید .
۳٫از مغازه های عطر فروشی ،آشپزخانه های فعال ،تاکسی های بد بو،و هر جای دیگری که ممکن است بوهای تند وجود داشته باشد ،پرهیز کنید .
۴٫اگر ویتامین های دوران بارداری حال شما را بدتر می کندسعی کنید آنها را شب ،درست قبل از خواب مصرف کنید . اگر هنوز فکر می کنید باعث اذیت شما میشود ،می توانید چند روزی آنها را کنار بگذارید.
۵٫کنار تخت خود تعدادی بیسکویت ترد بگذارید- بعضی از خانم ها متوجه شده اند خوردن آنها قبل از بلند شدن از تخت به هنگام صبح ،در کاهش حالت تهوع آنان کمک می کند .
۶٫زنجبیل (مثلا به شکل چای یا قرص )،شاید به بعضی از خانم ها کمک کند .
۷٫شاید هنگام مسواک زدن متوجه بشوید حالت تهوع شدید می شود ،شاید تغییر نوع خمیر دندان بتواند به شما کمک کند .
۸٫ سعی کنید نان تست شده ی خشک ،چیزهای شور ،بیسکویت های سبوس گندم ،سیب زمینی ،و سایر خوراکی های بی بو و کربوهیدرات هایی که هضمشان آسان باشد ،بخورید .
۹٫اگر از جمع شدن بزاق در دهانتان ناراحت میشوید ،مکیدن آب نباتهای لیمویی می تواند موثر باشد .مچ بندهای رگ فشاری ،که در دارو خانه ها ،فروشگاههای غذاهای بهداشتی فروخته میشود ،به بعضی از خانم ها تسکین میدهد .
۱۰٫نرمش های آرام بخش و حتی هیپنوتیزم برای بعضی خانم ها کارآیی دارد .
منبع
کتاب بارداری به زبان آدمیزاد .نوشته دکتر جوآن استون –دکتر کیت ادلمن ،مری دوئن والد .ترجمه ی نیالا نصیر اوغلی
انتشارات هیرمند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*