نسخه شفا بخش طبیعت برای تغذیه

Untitled-1

طبیعت بهترین غذاها را برای تامین نیاز بدن تهیه می کند. وقتی بدن انسان از غذاهای سالم تغذیه می کند و ازمواد ناسلام اجتناب می کند  می تواند خود را بازسازی  خود می باشد. این موضوع برای بارداری بسیار مفید است، بخصوص که با شروع بارداری تعادل فیزیکی و هورمونی مادر به هم می ریزد. هر روز در بدن ما سلولهای زیادی می میرند و سلولهای جدید جایگزین آنها می شوند. این روند در تمام ارگانها، عضلات و بافت های بدن اتفاق می افتد. مواد غذایی که هنگام تغذیه به بدن می رسند ، مانند بلوکهای ساختمانی  برای ساخت سلولهای جدید استفاده می شوند. بنابراین رژیم غذایی تهیه شده برای دوران بارداری باید ضمن تامین مواد مورد نیاز برای تغذیه سلولها ، باید ابزار لازم برای تولد سلولهای جدید را نیز تامین کند.

مزایای یک رژیم غذایی طبیعی:

  • فراهم نمودن آنتی اکسیدانها، ویتامینها و مواد معدنی که برای محافظت از تخمک و سلامت اسپرم نیاز است.
  • پشتیبانی بدن برای رسیدن به تعادل هورمونی به وسیله تامین چربی های مورد نیاز برای تولید و عملکرد هورمونها.
  • تامین مقدار فراوانی از ویتامینها، مواد معدنی، آنتی اکسیدانها و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن.
  • کاهش احتمال سقط جنین به دلیل مقاومت انسولین و آسیب های DNA در اثر رادیکالهای آزاد و همین طور سلامت تخمک و اسپرمها
  • تامین ذخیره مواد مغذی که برای دوران بارداری مورد نیاز است.
  • پشتیبانی از سیستم تناسلی سالم
  • تامین انرژی و نشاط

اصول رژیم غذایی طبیعی در دوران بارداری

  • خوردن میوه و سبزیجات به مقدار زیاد

مصرف میوه و سبزیجات طبیعی که البته تحت تاثیر مواد شیمیایی و علف کشها قرار نگرفته باشند. زیرا این مواد تاثیرات منفی برای زنان و مردان در دوران بارداری دارند. مطالعات فراوانی به ارزش بالای غذایی میوه و سبزیجات تاکید داشته اند.

  • مصرف لبنیات دامهایی که اورگانیک و با تغذیه علف طبیعی رشد نموده اند

باید توجه داشته باشید که استفاده از هورمونها و آنتی بیوتیکها در رشد دام می تواند برای انسانها و بخصوص زنان بارداری خطر آفرین باشد. همانقدر که به خوردن گوشت و لبنیات سالم تاکید و تشویق می شوید، باید مراقب منبع و محل تهیه این محصولات مطمئن باشید.

  • سعی کنید از ماهی های آب های سرد مصرف کنید

ماهی مهمترین منبع تامین اسیدهای چرب ( امگا ۳ ) برای بدن ماست. این اسیدهای چرب به تولید هورمونهای مورد نیاز بدن و تنظیم چرخه قاعدگی در زنان کمک می کند. ولی در بعضی از ماهی ها ( بخصوص در مورد ماهی های صید شده  از آبهای عمیق مانند ماهی تن ) مقدار قابل توجهی از جیوه وجود دارد که برای زنان باردار اجتناب از آن الزامیست. به بخش ماهی های مضر در دوران بارداری مراجعه نمایید.

  • گوشتی را انتخاب کنید که طبیعی و اورگانیک تهیه شده است

دامهایی که در علفزارهای طبیعی تغذیه و رشد یافته اند، گوشت سالمتری داشته وبرای تغذیه توصیه می شوند. گوشت می تواند منبع خوبی برای تامین پروتئین لازم بدن شما باشد.

  • برای مصرف گوشت مرغ نیز ، اورگانیک و طبیعی بودن شرط اول است

مصرف گوشت سفید که حاوی مقادیر زیادی هورمون و آنتی بیوتیک باشد ، می تواند خطراتی را برای مادر و جنین بوجود آورد. سعی کنید گوشت مصرفی خود را از محل مطمئن و جایی مثل یک مزرعه روستایی تهیه کنید.

  • مصرف غلات کامل و تصفیه نشده

غلات می توانند نیاز شما به فیبر، و ویتامین ها را تامین کنند. فیبر برای کمک به دفع هورمونهای اضافی در بدن  و تعادل قند خون لازم است. ولی سعی کنید به جای غلات تصفیه شده مانند آرد سفید، سمولینا و برنج سفید شده از غلات کامل مانند گندم، برنج قهوه ای ، ماکارونی و نان سبوس دار استفاده کنید.

  • در سه وعده غذایی خود مقدار زیادی فیبر مصرف کنید

همانگونه که گفته شد، فیبر برای تنظیم قند خون و همچنین برای کاهش مشکلاتی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک و تعادل هورمونی در بدن مفید خواهد بود. برای تامین فیبر مورد نیاز خود می توانید از میوه ها، سبزیجات ، لوبیا و غیره استفاده کنید.

  • سویا کمتر مصرف کنید

از غذاهایی که به مقدار فراوان سویا دارند و یا محصولاتی که با سویا فراوری شده اند دوری کنید. موادی مانند شیرسویا، همبرگر سویا، پودر پروتئین سویا . سویا در تعادل هورمونی بدن اختلال ایجاد می کند. اگر شما دچار کم کاری تیروئید هستید سویا را به طور کامل فراموش کنید.

  • از مصرف قندهای تصفیه شده و آب میوه های غیر طبیعی اجتناب کنید

آب میوه های پاستوریزه ( محصولات تولیدی شرکت ها ) حاوی مقدار زیادی قند هستند که باعث جهش قندخون شما شده و سیستم ایمنی را مختل می کنند.  همین طور از مصرف قندهای تصفیه شده دوری کنید و به جای آن از عسل و شربت افرا استفاده کنید. آب میوه طبیعی و تازه که خودتان تهیه نموده و عاری از هر گونه افزودنی است کاملا توصیه می شود.

  • مقدار زیادی آب سالم بنوشید

نیاز بدن به آب در دوران بارداری افزایش می یابد. و البته باید با آب سالم و تصفیه شده آن را تامین کنید.

منبع:      www. natural-fertility-info.com

Spliter-3

 

مطالب مرتبط:

تغذیه قبل از بارداری

یک نظر

  1. خیلى ممنونم بسیار مفید بود

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*